onsdag, juni 27, 2007

Wanted: Förslag

Den 24 augusti börjar jag trean. Och trean i gymnasiet är lika med projektarbete. Projektarbetet är ett kärnämne på 100 poäng så det gäller att man gör något roligt, intressant och bra. Jag har dock inte kommit särskilt långt i mitt påhittande av det roliga, intressanta och braiga ämnet. Jag vet att jag ska jobba med Denise och Tina och att vi ska göra något inom kemi och biologi. (Tyvärr kan ju i princip allt på något sätt, mer eller mindre långsökt, kopplas till kemi eller biologi. Så det är ju inte till speciellt mycket hjälp.) Men längre än så kommer vi inte. Tro inte att vi inte har försökt. Nejdå. Vi satt en hel lektion (franskalektion logiskt nog) och försökte komma på något som åtminstone kunde likna ett ämne. Men icke. Ingenting.

Så min vädjan till er, kära bloggläsare, är att ni ska komma med förslag till oss. Vi är verkligen desperata så alla, alla, ALLA förslag är mer än varmt välkomna. (Ja, jag vet att Denise och Tina utgör typ hälften av de som läser här, men skit samma.) Vi är inte särskilt kräsna. Så fram med alla förslag ni kan komma på. Snälla...

5 kommentarer:

Författaren sa...

Två av mina kompisar gick samman och gjorde sitt projektarbete inom kemi. Tillverkning av godis blev deras kall. De verkade ha grymt roligt och fick göra studiebesök på en godisfabrik bland annat. :)

Anonym sa...

Jag tänkte kolla här regelbundet o sno alla idéer som dyker upp ;-)

Godis lät skoj!

/ Anonym med ev. C!

Sophie sa...

lagercrantz:
Godistillverkning låter ju jätteroligt! Det ska jag absolut framföra till mina projektarbetskompisar. Tack för ett bra förslag! :D

anonym:
Men Eric då! Din bov, haha. ;)

Tina sa...

Godistillverkning! Wohoo!! :D

Sophie sa...

tina:
I agree! :D