torsdag, juni 21, 2007

Blodsugande bajsbruna snuskar

Idag gick jag från sommarstugan och ned till stranden. Man går då över en liten bro och vidare in på en...ehh...blandning mellan en stor stig och en liten väg. Denna stig/väg är gissningsvis ungefär 50 meter lång. Kort alltså. Vanligtvis brukar det vara en rätt mysig liten sträcka att gå, med en å på ena sidan och lite skog på andra.

Men inte idag inte. Herregud vad omysigt det var idag! Hela stigen/vägen var helt smockad (tresiffrigt antal minst) med små äckliga bajsbruna odjur - blodiglar. De är snuskiga, uschiga och inte minst läskiga. Hata blodiglar!

Inte en chans att jag kommer gå den vägen igen inom överskådlig tid. Istället blir det världens omväg för att komma till stranden, affären och minigolfen. Men hellre det än att bli överfallen av blodiglar. Ja, som sagt: hata blodiglar!

(Jag hade tänkt lägga in en bild på en härlig liten igel. Men jag ska bespara er det.)

8 kommentarer:

Anonym sa...

eeeeuuuw! SNUSK!

Sophie sa...

denise:
Precis så tyckte jag med när jag blev anfallen (typ iallafall) av dem. :P

Tina sa...

Har du testat att salta på sniglarna? De brukar explodera då!! =D
I alla fall om det är trädgårdssniglar =)
Man kan ju också grilla dem och sen salta, det blir en finfin middag!

Sophie sa...

tina:
Explodera?! HAHAHAHAHA! Jag vill prova! :P

Tina sa...

Fast explodera är kanske lite överdrivet, men en pytteliten explosion blir det allt! :D

Sophie sa...

tina:
En pytteliten explosion är iallafall en explosion! Det måste testas. Hahaha, ondsinta mig. :P (Vet du om man måste ha mycket salt?)

Tina sa...

Nää, ingen aning, har aldrig gjort det själv. Men man kan ju testa sig fram, mycket salt = stor explosion kanske?

Sophie sa...

tina:
Det låter bra. Mohaha. ;)