måndag, juni 18, 2007

Minigolf. Nej, BANgolf.

Usch, vad jag har blivit dålig på att blogga på sista tiden. Fy på mig. Skärpning. Anledningen är att jag inte riktigt har något att skriva om. Så är fallet även nu. Därför lägger jag in några bilder från när jag, Tina, Denise och Eric spelade minigolf häromdagen.

Jag och Tina.

Denise hade "Bästaste bollen".

Denise slår en putt. Eric tar kort med mobilen. Tina tar kort med sin kamera. Och jag tar kort med min. Lätt att koncentrera sig? Jaadå.

Observera att man i mina solglasögon kan se både fotografen Denise och golfbanorna bakom. Häftigt.

Jag måste avsluta med ett citat från en informationsfolder från Svenska Bangolfförbundet. "...Sporten hette från början minigolf men bytte namn till bangolf 1982. Anledningen var att få en seriösare prägel på sporten som annars ofta förknippas med en företeelse som bedrivs under campingsemestern..." Hahaha! Det är ju lite gulligt.

Nu ska jag läsa lite "Kapten Corellis mandolin". Godnatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, fy fy på dig sophie. Du måste ju blogga så jag har något att läsa! Men jag diggar alla dina bilder, särskilt när du å tina flyger, och dina denise-smakrådade solglasögon.

Sophie sa...

denise:
Ja men precis. Hur kul är det att läsa en blogg där det aldrig händer något liksom?
Jag tycker faktiskt också att de här bilderna är rätt roliga. (Och du är fotograf på hälften!) Särskilt solglasögonbilden med alla speglingar. Den är coolish, som Tina hade sagt. :D

Tina sa...

Alla bilderna är väldigt mycket coolish! Men jag gillar flygbilden mest, för där är ju jag med (fast jag har för att jag ramlade en sekund efter att den där bilden togs)! =D

Sophie sa...

tina:
Haha, väldigt mycket coolish är vad de är. :P