lördag, juni 16, 2007

Svaret med stort S

Jag har hittat svaret!

Svaret med stort S på Frågan med stort F. En av mänsklighetens viktigaste frågor, som trots försök efter försök har förblivit obesvarad. Frågan är inte något så banalt som "Vad är meningen med livet?". Nejnej.

På vilken sida av knäckebrödet ska man bre?

Denna eviga diskussion. Vem har inte någon gång deltagit, och varit helt säker på att ens egen åsikt är den rätta? Jag har alltid hävdat att man ska bre på ovansidan - den fina sidan. Ett av mina argument har varit att man ju vill se den fina sidan när man äter. Ett annat har varit att det ju är mest logiskt att ha ovansidan uppåt. Annars blir ovansidan undersida och då blir allt knasigt.

Men nu finns svaret här. Mitt framför våra ögon. Wasa (de som tillverkar knäckebröden) har svaret. Det finns på knäckebrödspaketen. På bilderna på paketen är påläggen på ovansidan av bröden. YES! Jag hade rätt! (Här under ser ni det lilla, men ack så viktiga, bildbeviset.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Vilken tur att vi har dig, så att vi får svar på alla de Stora Frågorna! Men attans chiquitabananer att du hade rätt... Jag tänker nog fortsätta bre på fula sidan, nån måste ju vara undantaget som bekräftar regeln lixom :)

Sophie sa...

denise:
Men eller hur. Här har vi svaret på Frågan. Och allt tack vare mig. ;) Och jag tycker absolut att du ska fortsätta att bre på undersidan. För, som du säger, någon måste ju vara undantaget som bekräftar regeln. :)

Tina sa...

Det är nåt skumt med den där bilden, någon som photoshopat lite kanske?
Man brer på den fula sidan så det så!

Sophie sa...

tina:
Tss! Photoshop? Å nej! Taget direkt från Wasas hemsida. :P
Ordet "brer" är för övrigt ett väldigt konstigt och fult ord. Prova att säga det fort tio gånger. Då låter det riktigt konstigt. :P