fredag, juni 08, 2007

"Glad sommar! Vi ses på måndag."

Idag var det skolavslutning på Uppsala Slott. Vackert värre var det när treorna på Upsala Enskilda Läroverk (= Lundellska skolan = Skrapan) tog studenten. Studenten är något som jag som tvåa får vänta ett år på. Men nu är det iallafall sommarlov.

Skulle man kunna tro. Men så är inte fallet. Nej, på måndag är det skola som vanligt. Min skola har nämligen kommit på den utomordentligt goda idén att ha skolavslutning innan skolan slutar. För slutar, det gör vi inte förrän på onsdag.

Så det är bara till att säga "Glad sommar! Vi ses på måndag. Plugga duktigt till fysikprovet."

Så här kan avslutningen sammanfattas:


Efter avslutningen gick Denise, Tina, Eric, Magnus och jag och firade icke-sommarlovet med glass vid Fyrisån.

Denise och Eric. Inte syskon. Inte släkt. Men hur lika är de inte här? (Likadana solglasögon, samma hårfärg...)

Tina och jag.

Haha! Rolig bild.

6 kommentarer:

Tina sa...

Haha, va söta Denise och Eric var!

Sophie sa...

tina:
Eller hur! Och lika! Iallafall på den här bilden. :)

Anonym sa...

vad är syson?

Sophie sa...

anonym:
Jo, om man lägger in ett k mellan s och o blir det ett ord. :P
Tack för upptäckten!

Anonym sa...

Men tänk om vi är syskon egentligen?!

/Denises släkting?

Sophie sa...

anonym:
Hmm...jo, om man tittar riiiktigt långt tillbaka är ni ju släkt iallafall. Men syskon...nja. ;) Fast vad vet jag. ;)
Hmm, betyder det är att det är Eric som skriver? Ja, det borde det. Eller? Hmm...