onsdag, juni 13, 2007

Gregory Hus

Nu är det äntligen sommarlov. Kära nån, så skönt det är. Inget plugg. Ingen stress. Bara sommarlov.

Igår kväll var det veckans höjdpunkt i TV-väg - House. Jag säger bara: hans kommentarer. Så otroligt roligt elaka. Gud så jag skrattar.

Nu när naturkunskapen äntligen är slut kan man se att vi skrev 15 uppsatser i den kursen. 15! Plus två prov. Plus diverse redovisningar. Plus en hel del läxor. Kursen är 50 poäng. Alltså ska man jobba ungefär 10 timmar hemma. Det är inte ens i närheten. Lägg till en nolla så blir det nog mer rättvisande. Skrattretande.
Men MVG fick jag iallafall. Det var trevligt. Jag fick MVG i rättskunskap och biologi A också. Även det var trevligt.

9 kommentarer:

Tina sa...

Hade känts ganska ovärt om man bara fått VG, man har ju lagt ner en hel del tid!
Har du lust att hitta på nåt på fredag föresten? Kanske fira med Kinderägg? :P

Sophie sa...

tina:
Men eller hur. Man har då verkligen lagt ned mååånga timmar.
Absolut! Kinderägg är gott. Minigolf kanske? Det tycker iallafall jag är roligt. Skitroligt till och med. :D
Synes!

Författaren sa...

Åh. Vår naturkunskap vill jag minnas var rätt lätt.. Två prov, en uppsats och ett grupparbete. Eller nåt sånt. Däremot ska du verkligen se upp för biologi B. Det är den sjukaste kursen ever. 150 poäng vore mycket rimligare! :/

Gött med sommarlov dock.
Ha det underbart!

Tina sa...

Minigolf låter kul! Men då ses vi väl på fredag! Kram kram! =)

Sophie sa...

lagercrantz:
Usch då. Biologi B verkar inte vara något att se fram emot alltså. Jag har dessutom samma lärare i det som i naturkunskap, så det blir väl till att plugga. :/ Fast det verkar ju ganska kul annars. :)
Hade fint!

tina:
Det gör vi! Vi får höras imorgon. Eller på fredag. :D
Kram!

Anonym sa...

Grattis till mvg:na!

När och var går House? velat se det flera gånger, men aldrig riktigt vetat hur :P

/Anonym med ett dolt c.

Sophie sa...

anonym:
Man tackar! :D
Tisdagar. 21.00. TV4. House. Det är bra Eric - jag menar anonym ;) - man ska titta på House. Det är ett väldigt bra program! :)
Ha det fint!

Anonym sa...

HUS!

Sophie sa...

denise:
Ja, HUS!