torsdag, juli 05, 2007

Sicken insats!

Matchen (tennis förstås) mellan Robin Söderling och Rafael Nadal går inte att lämna okommenterad. Det är ju helt otroligt. Jag är djupt imponerad av Robin Söderling. Okej, han vann inte men det var otroligt nära. Vem hade trott det innan matchen? Att en svensk spelare får till en femsetare mot Nadal är inget som händer varje dag, inte. Tyvärr såg jag inte matchen, för sådana intressanta TV-kanaler som den gick på har inte jag. Men jag hade då verkligen velat, kan jag tala om. Istället satt jag och glodde på text-TV där de uppdaterade ställningen varannat game. Rätt värdelöst, men bättre än inget.

Något annat som var lite roligt med matchen, förutom att den var väldigt jämn och otroligt spännande, var att den började i lördags och var klar igår. Marathonmatch är nästan en underdrift. 6-4, 6-4, 6-7 (7), 4-6, 7-5 blev resultatet till slut.

Björkman gick till åttondel och Söderling spelade jämnt med Nadal - sannerligen en bra insats av de svenska spelarna.

Inga kommentarer: