fredag, juli 13, 2007

Ett lätt val

Normalt brukar jag använda linser. Men ibland måste man ju ha glasögon. Och de bågar jag har nu köpte jag när jag gick i sexan, alltså för sisådär sex år sen. För sex år sen hade jag mindre huvud än jag har nu. För sex år sen hade jag också annan smak än jag har nu. Därför: igår kom jag fram till att jag borde kolla efter nya bågar.

Jag började med att gå till Synsam. Där möts jag av en satkärring till expedit.

Sophie: Jag undrar en sak. Om jag har gjort synundersökning i en annan stad, kan ni på något sett se den då?
Kärringen (tittandes på Sophie som om hon vore en liten fjärt): Nej.
Sophie: Nehe. Så jag kan alltså inte köpa bågar här då?
Kärringen (näsvist): Jo, natuuurligtvis kan vi ringa till dem.

Men... Hört talas om att det kan vara positivt för affärerna att vara trevlig mot kunderna? Jag gick därifrån och till Synoptik istället. Där kom expediten fram till mig och sa att de delade ut Veckorevyn till alla sina unga kunder. Trots att jag inte ansåg mig som kund (jag gick bara in, konstaterade att de bara hade extremt färgglada bågar och gick ut) tog jag glatt emot de tre senaste numren av VR. Helt gratis.

Vad väljer man? Näsvis surkärring eller gratis tidningar?

Skit att de fina bågarna fanns på Synsam.

14 kommentarer:

Anonym sa...

men du får ju vara elak tillbaka då, var lite snäll mot henne. Behandla-din-nästa-som-du-vill-bli-behandlad-själv-grejen levde hon ju efter, så hon räknade nog med att du skulle vara snäll nog att vara en bitch tillbaka.. eller? /e

Sophie sa...

anonym:
Haha, kanske det. Men tji fick hon. :P Inte vågar jag vara en bitch mot någon jag inte känner, inte (inte med flit iallafall).

Anonym sa...

BAHAHAHAHA! Det är rätt, dissa satkärringen!

Anonym sa...

men.. tänk om hon mår dåligt av att du var för snäll mot henne!

Anonym sa...

Oh yeah! Synsam tycker vi om =D

Och tänk på: Om någon är bitchig så ska du inte bitcha tilbaka, då kommer den personen bara att bli ännu mer bitch och det vill vi ju inte (det där måste vara det klokaste jag sagt på 18 år, sex månader och några dagar :P)
/Tina utan c

Tina sa...

Fortsättning från föregående inlägg: Om någon alltid ska hålla på och elaka sig då får man faktikst dumma tillbaka (gäller dock inte Eric med c, han får inte bitcha sig mot mig)!

Anonym sa...

jag gillar inte Tinas regler... dessutom gjorde Tina mig förvirrad genom att säga emot sigsjälv där :P

Sophie sa...

denise:
Ja, men det värsta är att de hade jättefina bågar på Synsam... Så jag vet inte.

anonym:
Ja, vi hoppas det tycker jag. För hon var dum mot mig och då förtjänar hon det. :P

anonym/tina:
Hahaha! Väldigt roliga kommentarer! Som Eric säger: motsägelsefulla. Men jag håller med båda ändå. Haha. :)(Betydde den sista meningen i den senaste kommentaren att du erkänner att du bitchar dig mot Eric? ;))

anonym igen:
Haha, förvirrande JA! :P

Tina sa...

erik utan c:
Jag blev också förvirrad, det är jobbigt att vara så smart, jag vill vara mitt blåsta jag igen =(

sophie:
Yea, jag erkänner! Mitt livsmål är att göra livet surt för eric! :P

Sophie sa...

tina:
Men det är inget snällt livsmål...

Anonym sa...

haha, men mitt mål är att göra livet surt för Tina, så vi lever i en slags destruktiv symbios :P

Sophie sa...

e c:
Är det inte bättre att leva i en snäll symbios? :P

Anonym sa...

nope ;)

Sophie sa...

e c:
Jo! Det är bra att vara snäll. ;)