onsdag, juli 04, 2007

Apropå absolut ingenting

Alltså. Jag håller på att längta ihjäl mig tills jag får ta bort min tandställning. Det finns många anledningar. För det första är den ful. För det andra är den jobbig. Jag får skavsår av den lite nu och då. Skavsår i munnen liksom, det gör ont. Och för det tredje är den äcklig. Det fatsnar mat i den, som jag ibland inte upptäcker förrän någon timme efter att jag har ätit (okej, det som syns brukar jag oftast märka, men annat kan vara där några timmar utan att bli upptäckt). Färdkost, brukar jag kalla det. Bläää! Snusk!

Men nu är det inte så lång tid kvar med den iallafall. Då ska jag ha perfekta tänder. Och därmed basta. Inget annat accepteras.

4 kommentarer:

Tina sa...

Välkommen in i klubben!
Jag har aldrig haft poblem med min tandställning, men nu har jag två dryga snoddar som sitter i munnen, blä =(
Lyllos dig som snart kan ta bort den!
Och tänk vilka fina tänder man kommer få! =)

Sophie sa...

tina:
Usch, det där med gummisnoddar har jag alltid tyckt verkar jobbigt. Men jag har som tur är inte behövt ha såna. Men tänk vilka fina tänder du också kommer få. :D

Tina sa...

Yes, vi kommer bli hetast i stan!
Typ.

Sophie sa...

tina:
Inte typ. Absolut! :D