fredag, juli 06, 2007

För mycket vatten


Det är översvämning i Björkäng. Rejäl översvämning. Inte i klass med bilderna som man ser på nyheterna där det är vatten upp till biltaken, men ändå. Det till vänster om trädet på bilden är även normalt en å, med då med en vattennivå som är säkert en halvmeter lägre än den är nu. Det till höger om trädet är vanligtvis en stig (blodigelstigen, ni vet). Men nu är den som ni ser snarare...en utbredning av ån. Lycka till att ta sig fram där. Vattnet går till och med nästan över bron som jag står på och tar kort. Fotot är alltså taget med livet som insats. Typ. Eller inte. Men lite läskigt var det faktiskt.

Varför vattnet har den oerhört bläschiga färg som det har vet jag inte. Vill jag kanske inte veta heller.

18 kommentarer:

Anonym sa...

WOOW! Coolt värre. Värsta supermodiga fotografen du var då :)Fast det låter ganska läskigt med översvämning. Lova mig att du inte drunknar.

Sophie sa...

denise:
I know! Fett modig är jag. Hrm. :P
Och ja, härmed lovar jag att inte drunkna. :)

Tina sa...

Usch, det såg skabbigt, läskigt, äckligt och bläschigt ut! Akta så du inte ramlar i!
Men en positiv sak är att alla blodiglar spolas iväg, de kan ju också vara så att de suger sig fast nånstans, men nu ska vi vara positiva =D

Sophie sa...

tina:
Jaa, hoppas alla blodiglar försvinner! Det vore trevligt.
Apropå blodiglar: jag har hört att om man saltar på dem så att de exploderar kommer alla andra blodiglar dit. Man ska alltså inte utföra det lilla experimentet på sin tomt. Då blir det ju liksom omvänd effekt.

Tina sa...

Blää, va äckligt! Nu kommer jag drömma mardrömmar om att jag blir jagad av massa blodiglar, usch =(
Blodigel + salt = massa fler blodiglar

Anonym sa...

Men då kan man salta en blodigel, salta alla som kommer, och sen alla som kommer efter! Tänk va kul man kan ha hos nån man inte gillar! /igel me c

Anonym sa...

eller så saltar man iglar på sin grannes tomt så slipper man alla själv :D

Sophie sa...

tina:
Hahaha, uschusch! Sicken mardröm, säger jag bara!

anonym 1:
Den idéen låter lite...omständig. :P

anonym 2 (också eric?):
Den idéen andra är ju perfekt! Smyga in på natten och salta en igel på grannens tomt och vips så är alla där. Mohaha!

Anonym sa...

anonym 2 borde inte vara densamma som anonym 1 om inte anonym 1 har gått o blivit schizofren på sena dar.. men jag gillar idén anonym 2 hade! /e me c

Sophie sa...

anonym:
Hmm. Vem kan då anonym 2 ha varit? Nu blev jag nyfiken.

Anonym sa...

haha, är det bara jag som tycker det ser ut som skolans stroganoff? :P usch.. /e me c

Tina sa...

E me c:
Du har helt rätt! Den där långa saken (trädet?) som ligger över bilden måste vara en mattants hårstå :P

Sophie sa...

anonym:
Men yyyuuu! Snusk! Fast du har nog ganska rätt. Hahaha!

tina:
Hahaha! Det är ledstången på bron. :P (Ordet mattant är lätt att uttala fel när man läser.)

Sophie sa...

Jag är skrockfull, ja. Men 13 kommentarer, nej. Nu 14.

Anonym sa...

antingen är jag nyvaken eller så är jag efter eller båda, men vad betyder mattant? haha, det är bra att du får bort alla trettonde-kommentarer snabbt! ;) /e c

Sophie sa...

anonym:
HAHAHAHAHAHA! Jag säger ju det. Man lägger lätt betoningen fel när man läser. Typ som talpar. :P
En mattant är en tant som står i skolmatsalen. Mat-tant. HAHAHAHAHAHA igen!
Och ja, 13 kommentarer är inte bra. Ungefär lika dåligt som fredagen den trettonde.

Anonym sa...

hahahahaha, jag måste vart helt bäst när jag skrev den kommentaren alltså! :P

Sophie sa...

anonym:
HAHAHAHAHAHA! Säger jag bara.