måndag, juli 02, 2007

400 000 millimeter

Kom ganska nyss hem från ännu ett sjukgymnastbesök. Jag sprang idag. Tro det eller ej. Men det gjorde jag. 400 meter vart det. Kan verka som ingeting för vissa, men för mig var det mycket, mycket. Inte för att det var jobbigt (i och för sig var det jobbigt också, två år utan direkt konditionsträning resulterar inte i världens bästa flås) utan för att jag i princip inte har sprungit på två år. Det är lång tid.

Det kändes ovant men bra. Om knäet också tyckte att det kändes bra återstår att se. Hoppas det.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Håller alla tummar i världen för att ditt knä blir bättre nu! Nu kan du ju läsa idrott o hälsa b också ;)

/ e me c

Sophie sa...

anonym:
Tack! Vad snällt. :D
Hade du det bra på Peace&Love? Såg du The Ark? (För visst spelade de där?) :)

Anonym sa...

Hade det toppen! Såg the Ark ja, tillsammans med gitarristen i Billie the vision and the dancers, det var skitskoj! (speciellt det faktum att jag lärde känna en artist ;P)

Tina sa...

400 meter är starkt jobbat! Snart tar du en mil!
Jag fick föresten VG i idrott! Skumt när hon sa att jag skulle få G, men jag är glad :D

Sophie sa...

anonym:
Coolt! Nu vet jag inte vilka Billie the vision and the dancers är :P, men det är ändå skitcoolt att känna en artist!

tina:
Grattis Tina! :D Hon kanske kom på att du borde få VG egentligen, så då gav hon dig det. Det var bra det, tycker jag. :D

Anonym sa...

Hm, det är ett ganska okänt band, så det är inte så konstigt :P men de spelar härligt sommrig musik, påminn mig så kan jag skicka en låt till dig!

Tina sa...

Det kan också vara så att hon ville visa att hon faktiskt var en bra lärare nu när hon har fått sparken. Men din teori låter väldigt mycket bättre :P

Anonym sa...

fick hon verkligen sparken eller var det bara ett rykte eller hur var det?

Sophie sa...

anonym:
Somrig musik är bra. Särskilt på sommaren. :P Du får hemskt gärna skicka en låt någon dag. :)

tina:
Kickan? Visa att hon är en bra lärare? Tveksamt. Jag tror också mer på min teori. Hehe. :P

anonym igen:
Det undrar verkligen jag också! Frågade ni Stefan det? Tina, du kanske vet? :)

Tina sa...

Jaa, nu bestämmer vi att din teori är den sanna! =D
Njaa, jag har för mig att Nina och Elin gjorde det, men jag minns inte riktigt!

Sophie sa...

tina:
Ondsinta jag tänker: hoppas, hoppas, hoppas!

Anonym sa...

jag tänker ifrågasätta det ondsinta i detdär sophie och ansluta mig; hoppas hoppas hoppas! /minst lika ondsint med c

Sophie sa...

anonym:
Det tragiska är att större delen av alla som har haft henne troligtvis håller med.
Neeej! Nu blir det 13 kommentarer! Otur otur otur!

Sophie sa...

Så. 14. Phew.

Tina sa...

Jag välkomnar mig in i den ondsinta klubben.

Sophie sa...

tina:
Bra!
Officiellt: 3 medlemmar i "hoppas hoppas hoppas-klubben". Inofficiellt: flera hundra medlemmar.

Anonym sa...

Vi måste ju ha ett möte, bestämma ordförande, sekreterare, kassör o maskot. Ska vi ha kickan själv som maskot eller är det för mycket?

Sophie sa...

anonym:
Hahaha! Ja, det måste vi verkligen! Fast Kickan som maskot...kanske inte? Hon kan få vara hedersmedlem. :P Sen kan vi vara med i skolkatalogen också, under namnet "Skrapans hoppas hoppas hoppas-klubb". :D

Anonym sa...

Utan att berätta för kickan då vad den egentligen går ut på? haha, det skulle ju vara kul ;P

Sophie sa...

anonym:
Hahaha! Jaaa, roligt! :P