lördag, juli 28, 2007

Pizzafilosofi

Jag är ledsen för blogguppehållet. Det var inget planerat, utan helt enkelt av den anledningen att jag inte har haft något att skriva om.

Idag åt jag pizza till middag. Det är inget som händer ofta, inte. Men när det väl händer, är det desto mer välkommet. Jag har kommit på två saker om pizza (i och för sig inga nyheter, menmen).

Dels. Smakupplevelsen kan delas in i pizzans olika fjärdedelar.
Fjärdedel nummer ett: Smask smask smask!
Fjärdedel nummer två: Gott.
Fjärdedel nummer tre: Hm.
Fjärdedel nummer fyra: Bläää! (Visserligen har jag aldrig kommit till den sista fjärdeden, men genom att utgå från hur det är på fjärdedel nummer tre antar jag att det är såhär.)

Dels. Efter att ha ätit en pizza (eller som för mig tre fjärdedels pizza) är det stört omöjligt att utföra någon som helst fysisk aktivitet på ungefär en och en halv evighet. Bortsett från stapplandet från matbordet till TV-fåtöljen förstås.

6 kommentarer:

Anonym sa...

pizzadelen ska sorteras såhär: mums - färdig - aj! det är vad som händer när man äter sista fjärdedelen:P

Anonym sa...

Nina är det (Schiz 1 kanske är jag?)

Hmm, själv tycker jag inte att någon av fjärdedelarna är god. Men men, smaken är som baken (delad).

Men lite komiskt måste jag säga att det är att BÅDA har förlorat sina nummer. Vad är oddsen för det?
Tur att det finns bloggkommentarssättet att höra av sig på också. (vi kan ju låtsas att det är din blogg jag kommenterar iallfall).
Långtråkig låter ju inte kul... När kommer du hem? (snartsnartsnart)
Gotland var j-trevligt verkligen. Du ska få höra mer sen, när vi ses (och jag får höra om din sommar)

Sophie sa...

e c:
Hmm. Jag är inte säker att jag riktigt fattar. (Ja, jag är trög. :P) En förklaring? :)

schiz:
Ja, men eller hur! Troligt är det ju inte iallafall. Hur skulle man klara sig utan bloggkommentarfunktionen? ;)
Jag tror (vet inte) tyvärr att det dröjer innan jag kommer hem. Jag gissar att det inte blir jättemycket innan skolan börjar. Buhu. :(
Är du hemma nu? Vad gör de andra för nåt trevligt? Ida kanske är i Glommen (hoppas! det är ju jättenära mig!)? :)

Anonym sa...

mums=gott färdig= då har man ätit upp den och aj= jag åt för mycket kanske :P

Tina sa...

Håller med schiz, alla fjärdedelar på pizzan är äcklig. Förutom kanten =)

Sophie sa...

e c:
Nu fattar jag! Och jag håller med. Man märker liksom först efteråt att man har ätit för mycket. :P

tina:
Jag citerar schiz: smaken är som baken. :P (Fast du har FELFELFEL! ;))