måndag, juli 23, 2007

I väntan på Harry

Här sitter jag och väntar på posten. Jag tror nämligen att min Hary Potter-bok kommer idag. Den borde det. Den måste det. Posten brukar komma runt halv ett här, om sisådär en halvtimme alltså. Men yyy, jag vill att den ska komma nu. Jag är otålig.

Något som är lite jobbigt är att vår brevlåda är på cykelavstånd från huset. Alltså kan jag inte se när postbilen kommer. Jag får därför chansa och cykla dit (i spöregnet) när jag tror att posten är här. Jag vill alltså inte åka för tidigt, för då blir jag blöt i onödan och får åka flera gånger. Men jag vill inte heller åka senare än nödvändigt, för då får jag ju vänta längre på Harry än jag måste.

Jag vet, det är ett enormt problem. Hrm.

20 kommentarer:

Anonym sa...

stackare :P

jag har nästan funderat på att köpa den, jag har ångest och snart även abstinens!

Anonym sa...

Haha! Jag förstår verkligen vad du menar :P Så du är i stugan? I Varberg? Alltså det ringde en tjej till mig från Varberg häromnatten och pratade in ett meddelande på min mobil. det lät ungefär såhär: heeeeeeej Saaaaaraaaa. "jag... åker... hem... till... robin..." Skitfull! Det var så roligt att lyssna på. det... var väl inte du sophie? :P

Sophie sa...

e c:
Du kan ju få låna den av mig ju! :D Jag har visserligen bara läst ett kapitel, men jag tar för givet att den är skitbra. :P (Sen att den är på engelska är ju en nackdel. Det är ju lite jobbigt, men man kommer väl in i det antar jag. :P)

saris:
Det var inte igår! :D
Jajemen, i stugan i Varberg är jag. Kul. Hrm. :P Hade du det trevligt i Malmö?
Och nej, det var definitivt inte jag som ringde. :P

Anonym sa...

Oh, va trevligt! *skuttar runt som en femåring som fått en julklapp i förskott* :D

Sophie sa...

e c:
Hahaha. Femåring: njaa. Julklapp i förskott: väääldigt mycket i förskott då (fem månader och en dag för att vara exakt). :P

Anonym sa...

så du säger att jag inte är fem år? men.. hur gammal är jag då?

Sophie sa...

e c:
Fem plus tolv. Så många år är du. Så du vet. :P

Anonym sa...

tretton? Jag är tonåring :D

Sophie sa...

e c:
Nej, nu räknade du allt fel. Hur kan du, naturare där?! ;)

Anonym sa...

Men.. jag har bara tretton fingrar, hur ska man då räkna?

Sophie sa...

e c:
Grafritare Eric, grafritare! :P

Anonym sa...

Jaha, det säger du nu.. synd att jag inte tänkte på det på abc-kurserna :P

Sophie sa...

e c:
Haha. Men du har ju D kvar. Och diskret? :P

Anonym sa...

13 kommentarer, hur kunde detta ske?

Jag har ju e, men jag vet itne om jag valde diskret eller inte.. hmm..

Sophie sa...

e c:
Kära hjärtanes! Hur kunde jag missa?! :P
Jaa! En matte E-kompis! :D

Anonym sa...

Vi får vara mer uppmärksamma i framtiden :P

Haha, hm, det låter som att det bara är vi som ska läsa e, eller? :p

Sophie sa...

ebc:
Ja, verkligen. :P
Hmm, jag vet inte riktigt... Men många tog väl typ filosofi istället för matte E. Galna människor!

Anonym sa...

Lustigt, jag fick just känslan av att alla andra kallade oss galna :P

Anonym sa...

Lustigt, jag fick just känslan av att alla andra kallade oss galna :P

Sophie sa...

ebc:
Du kan ha rätt i det... Fast de har ju fel. Det vet ju vi. Så det så!
(Så galna att du var tvungen att säga det två gånger? ;))