lördag, augusti 11, 2007

Sweden, aka Foppatoffelland

Sverige har förvandlats från Landet Lagom till Foppatoffelland. Var man än tittar så ser man Foppatofflor. Och det är ingen vacker syn (förlåt alla som äger ett par, men det är sanningen). Sällan är de i någon fin, diskret färg heller. Nej, illgrönt, illrosa, klarrött eller klarblått ska det vara.

Jag kan förstå att det kanske är praktiskt på små barn och jag måste (mot min vilja) erkänna att jag tyckte att de var rätt sköna när jag provade. Men fortfarande: de är FULA!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Även ifall jag aldrig gillade "lagomland" så kommer jag sakna det, för "skrikiga-foppatofforland" verkar värre.. :P

Anonym sa...

för att inte tala foppatofflorna med den vackra färgen bajsbrunt... Håller fullständigt med dig om din slutsats. Och din inledning. Och allt annat. Foppatofflor är fulafulafula

Sophie sa...

ebc:
Jo, eller hur. :P

the nice:
Haha. Eller hur! Bajsbrunt är inte heller någon hit. :P