lördag, augusti 04, 2007

Jag - bondlurk och blekfis

Dagen har tillbringats på stranden. Varmt var det definitivt inte. Men är man blek som värsta sortens blekfis, trots att sommaren snart är slut, är det bara att bita ihop och pressa. Så det var vad jag gjorde. Slö dag idag alltså.

I torsdags däremot, då var jag aktiv. Jag var på lammsafari med mamma. Låter himla gulligt och var faktiskt det också. Vi åkte ut till en bondgård en bit utanför Tvååker. Där satte vi oss i en skranglig vagn som var ihopkopplad med en traktor. Sen åkte vi runt och tittade på djuren som bodde på gården. Det var bään och kossa muuer (får och kor). Det var faktiskt roligt. Men jag får allt akta mig, så att jag inte förvandlas till en bonde. Huva! Hemska tanke!

Ni ska få se några kort. Två blev det.


12 kommentarer:

Tina sa...

Hihi, va sött!
Men var är grisarna? :(

Anonym sa...

Lammsafari... det är så sött att jag inte ens kan komma på nåt kasst skämt om det :P

Anonym sa...

nuttegöll! Kossan var ju klart sötast. Muuuket Koolt... hahaha (förlåt, jag var bara tvungen)(e me c: men jag är ju den dåliga humorns mästare, så jag lyckades faktiskt komma på ett sugigt skämt)

Anonym sa...

Du har rätt Denise, jag knäböjer för den katastrofalt dåliga humorns mästare.. :P

Sophie sa...

tina:
De hade inga grisar där. :( Men de hade flest får i landet. Typ iallafall. :)

e c:
Haha. Så sant, så sant. Men jag vill komma på något kasst skämt... Hmm... Men Denise har ju lyckats!

denise:
Ja, de var väääldigt söta. Och kalvarna såg ut som små björnar.
Man måste ju säga att ditt skämt var iallafall liiite vitsigt. Även om det mest var kasst. :P

e c:
And so do I. :D

Tina sa...

Haha, du är min idol Denise! Muuucket Koool, hahahhah!(Ja, jag är trött)

Sophie: Cooish!

Anonym sa...

Jag kan tänka mig att Tina skrattade lika mycket om Cooish som Muuucket koool, och jag tror inte det är så positivt :P

Förresten var en kompis på älgsafari häromdan, du såg inga älgar också? ;)

Tina sa...

e c:
Jag märkte inte ens att jag skrev cooish förrän nu, det skulle vara coolish :P
Men du har rätt, jag sktrattar lika mcyekt åt det =D

Sophie sa...

tina:
Cooish! Hahaha! Du och Denise är på samma nivå där. :D

e c:
Håller med. Haha. :P
Nope, inga älgar. Gjorde din kompis det då? Såg några älgar alltså. :P

tina:
Jag såg det inte heller förrän Eric skrev det. Men då blev det desto roligare. Hahaha. :P

Anonym sa...

han såg hela två!! älgar under älgsafarit :P Och hur kunde alla missa cooish där? :P

Tina sa...

Sophie:
Jaa, samma låga nivå :P

e c:
Keine Ahnung,vi är väl lite blinda :P

Sophie sa...

e c:
Häftigt (inte cooish)!
Haha. Jaadu, vi är tröga? :)

tina:
Precis. ;)