onsdag, februari 20, 2008

Dagens gåta

Min mus pajade nyss. Den gick att röra upp och ned. Och åt vänster. Men inte åt höger inte. Det hela slutade förstås med att musen hamnade allra längst ut åt vänster och vägrade förflytta sig därifrån.
Teknisk som jag är (host) tänkte jag att jag skulle öppna den och se om jag kunde se vad som var fel. Och det kunde jag sannerligen. Den var helt full (smärre överdrift kanske) av katthår. Jag tog bort det så nu är musen glad igen.

Att det är katthår på mina kläder, i min mat och i min säng har jag märkt. Men hur sjutton kom det in katthår innuti musen? Det är dagens gåta. Den som kan svaret, skriv en kommentar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Katter lägger sig på musmattor. Då kommer det katthår på musmattan. När musen flytas så hamnar katthåren som ligger under i den istället. Jag kan detta väl :P